Braambosgebed in de 40dagentijd / Evening Prayer in Lent

Kom op de vrijdag 22 maart naar de Wester voor het laatste  Braambosgebed in de veertigdagentijd 2024!
Een half uur rust en bezinning te midden van het drukke stadsgewoel rond de lichten van het Brandend Braambos. Organist Evan Bogerd speelt muziek passend bij de weken voorafgaand aan Pasen. Er klinken woorden uit de Bijbel en een gedicht. Er is ruimte voor gebed, stilte en een lied. Voor wie van buiten onze taalgrens komen, zijn de teksten ook in het Engels afgedrukt.

Een lied centraal
Dit jaar is het 500 jaar geleden dat in Duitsland de eerste protestantse liedbundels werden gedrukt. Daarom staat steeds één van deze liederen centraal. Op 22 maart is dit de bewerking van Psalm 130 door Martin Luther: “Aus tiefer Not schrei ich zu dir” (Uit angst en nood stijgt mijn gebed  – NLB 130a). Evan Bogerd speelt muziek die geïnspireerd is op dit lied van Sigfrid Karg-Elert (1877-1937) en Max Reger (1873-1916). Het Braambosgebed besluit hij met Johann Sebastian Bachs “Erbarm dich mein, o Herre Gott”, BWV 721.

Liturgen: Cristina Pumplun en Herman Koetsveld.
Datum: 22 maart
Tijd: 17.00 – 17.30 uur (De deur van de kerk is open voor inloop van 16.45 tot 17.00 uur).

Het Braambosgebed is ook te volgen via YouTube en Kerkdienstgemist.

Join our short vespers in the weeks before Easter in the ‘Burning Bush’ chapel, with Bible and poetry readings, organ music and prayers. The full service sheet is available in English. You can also attend via livestream. Please join us in Westerkerk or online on 22 March from 5.00 to 5.30 p.m.